A Z generáció igényei

A Z generáció igényei

egy hétköznapi hős.. • szept. 10, 2020

A legfiatalabb generáció a munkaerő piacán karriert szeretne, de távolságot is akar a munkáltatóval szemben.


A németek munkával szembeni igényei az utóbbi években nagy változásokon ment keresztül. Ehhez mindenekelőtt a Z generáció járult hozzá, a 18-24 évesek korosztálya. Habár a fiatalabbaknak is a munkahelyi biztonság az elsődleges, nagy jelentőséget tulajdonítanak a vállalatok szociális
szerepvállalásának is.


A német munkavállalók 58%-ának a munkahelyi biztonság a legfontosabb míg ez a kritérium ugyan a fiatalabbak körében is az első helyen áll, de már csak 48%-al. Második kritériumként a Z generáció a karrierlehetőséget nevezte meg elvárásként munkáltatójával szemben (39%). Ezcsúcsértéknek számít az összes korosztállyal való összevetésben, hiszen a demográfiai középértéke ezen kritériumnak csak 30%. A rugalmasság iránti igény a Zorró azaz Z
generációnál a harmadik helyen áll a maga 36%-ával, míg az idősebb generációknál ez az arány jóval magasabb, 43%. Az anyagi biztonságot a német
állampolgárok 38%-a nevezte meg fontos munkakövetelményként, míg a Z generáció tagjainak csupán 31%-a tartja alapvető tényezőnek az egzisztenciális
biztonságot.


A kutatásban 32 ország, 150 vállalatnál dolgozó, közel 200.000 18 és 65 év

közötti munkavállalót kérdeztek, amelyből 6312 munkavállaló Németországban
dolgozik.

 

X, Y, …. Z generációk


Az 1950-es évek elején Robert Capa, amerikai fotós használta először az X generáció kifejezést egy fotóriportjában. Az X generációt csak hamar követte az Y, majd a Z generáció. Az X generáció elődjeként a Babyboom alatt születetteket értjük. Nem mindig használják pontosan ugyanúgy ezt a terminológiát, ám általában a következőképp határozzák meg a generációkat kronológiai sorrendjük szerint:

·       
Baby Boom-korszak: 1943-1964 között
születettek

·       
X generáció: 1965-1978 között születettek.

   
Y generáció: 1979-1998 között születettek.


Z generáció
: 1999/1995 után születettek.

 

A fiatalok több társadalmi felelősségvállalást várnak a munkáltatótól valamint a munkáltatójukhoz való viszonyulásukban a szociálpolitikai és ökológiai
témák fontosabbak, mint más társadalmi körökben. 10/2 Z generációs állásjelentkezőnél fontos szerepet játszik egy állásjelentkezésnél, hogy milyen mértékű a társadalmi és környezetvédelmi szerepvállalása a potenciális munkaadónak. Érdekesség, hogy a teljes népesség körében ez a szám 17%, míg 2013-ban csupán 8% volt.


A Z generáció nagyobb hangsúlyt fektet a
sokszínűségre és integrációra


Az utóbbi években értelemszerűen a munkáltatókkal szemben újabb elvárások is megjelentek, köszönhetően a fiatalabb generációk munkaerőpiacon való megjelenésének. Ezen munkavállalók közel negyede (23%) tulajdonít különösen nagy jelentőséget a sokszínűségnek és integrációnak (Diversity and Integration), míg ez a szám a társadalom egészében csupán 16%.

Tetszett a cikk és állást keresel?


Nézz szét ajánlataink között:


https://www.kellyservices.hu/allasok


Kapcsolatba lépnél velünk? Megteheted! Katt az alábbi linkre, hogy tudd, hol vagyunk jelen!

Ha tetszett, oszd meg másokkal is!

Share by: