William Russell Kelly

William Russell Kelly, a Kelly Services alapítója, a modern munkaerő-közvetítési és kölcsönzési iparág úttörője, az elsők között biztosított ideiglenes munkatársakat ügyfelei számára az Egyesült Államokban.

A II. világháború alatt a hadseregben beszerzési és logisztikai területen dolgozó Kelly – vagy ahogy mindenki ismerte, Russ – a béke beköszöntével elérkezettnek látta az időt, hogy régi álmát megvalósítva saját vállalkozásba kezdjen. Így megtakarított pénzéből 1946-ban a kor legmagasabb műszaki színvonalát képviselő Comptometer számológépeket valamint írógépeket vásárolt, és egy kis detroiti irodából elindította Russell Kelly Office Service névre hallgató cégét. Russ célja egy olyan vállalkozás létrehozása volt, amely más cégek és egyéb szervezetek gépelési, levelezési és általános adminisztrációs feladatait veszi át és végzi el saját irodai munkatársai segítségével.

1946 során elkezdtek folyamatosan áramlani a megrendelések a vállalkozáshoz, amely a Russ által elképzelt folyamatok szerint teljesítette azokat. A Russell Kelly Office Service életében azonban akkor jött el a legjelentősebb változás, amikor a legelső ügyfél azzal az igénnyel állt elő, hogy olyan gépírónőre van szüksége, aki pár napig az ügyfél irodájában tudna dolgozni ahelyett, hogy a munkát hoznák át a Kelly irodájába.

Bár ez még nem kifejezetten felelt meg a munkaerő-kölcsönzés mai definíciójának, azzal, hogy Russ kölcsönadta egyik állandó munkatársát az ügyfelének, olyan fontos lépést tett, ami túlmutatott az irodai szolgáltatásokat nyújtó vállalkozása addigi keretein. Ekkor azonban még ő maga sem gondolta, hogy valami új van kialakulóban – mindössze egy kiegészítő szolgáltatást nyújtott egy ügyfélnek. Továbbra is úgy vélte, hogy cégének fő tevékenységét az irodai szolgáltatások jelentik.

Azonban hamarosan újra felmerült az igény e „kiegészítő” szolgáltatás iránt. Először egy acélipari vállalatnak volt szüksége segítségre a bérelszámolással kapcsolatban, de nem szívesen küldte volna ki céges iratait egy külső vállalkozáshoz. Kelly 13 női munkatársat vett fel kifejezetten azzal a céllal, hogy az acélipari vállalatnál a feladatot elvégezzék. Ezután egy, a Detroittól mintegy 50 mérföldre fekvő Marysville-ben működő társaság jelentkezett, amelynek ötven irodai dolgozóra volt szüksége, méghozzá sürgősen. Russ késedelem nélkül felvett 50 új munkavállalót kifejezetten ennek a megbízásnak a teljesítésére.

Russ kezdte felismerni, hogy módosítania kell üzleti modelljén: az adminisztrációs feladatok ellátásához szükséges berendezések közvetlenül a háború után tapasztalható hiánya megszűnőben volt, mivel egyre több cég be tudta szerezni az ilyen jellegű feladatok házon belüli elvégzéséhez szükséges eszközöket. Így Russ inkább egyre több és több munkavállalót biztosított cégek egész sora számára egész Michigan államban, és ezzel megszületett a ma ismert munkaerő-kölcsönzés és a Kelly Services.

Az azóta eltelt 71 évben a Kelly Services a minőség és a hozzáértés szinonimájává vált, miközben a Fortune 500-ba is bekerült. Hosszú távú partneri kapcsolatokat alakítottunk ki és elégedett ügyfeleink között tudhatjuk a világ legnagyobb, leginnovatívabb vállalatait. Jelenleg, több mint 30 országban vagyunk jelen, az amerikai kontinenst, Európát, Ázsiát és a csendes-óceáni térséget átszövő, 2600 saját tulajdonú és 1000 on-site irodából álló nemzetközi hálózatunk révén pedig minőséget és kiemelkedő szolgáltatási színvonalat biztosítunk ügyfeleink számára. 

"Számunkra soha nem az volt a cél, hogy a legnagyobbak legyük - sokkal inkább az, hogy a legjobak legyünk, és hogy amit teszünk, helyesen tegyük." (William Russel Kelly)