Önéletrajz és közösségi média – a 21. századi munkakereső fegyverei

Önéletrajz és közösségi média – a 21. századi munkakereső fegyverei

A legtöbb munkaadó és munkaerőközvetítő cégek ma már aktívan használják a közösségi médiákat, hogy új jelölteket találjanak. Az önéletrajzod normális esetben csak azokhoz jut el, akiknek konkrétan elküldted vagy toborzócégekhez, akik bizonyos adatbázisokat megtaláltak. Azonban sokkal több embert tudsz elérni, ha megfelelően használod a facebookot és a LinkedInt és ami még ennél is fontosabb, hogy az optimális esetben ők fognak téged megkeresni.

  • LinkedIn

Kétségtelenül a leghasznosabb közösségi oldal a munkakeresésben, a toborzó cégek előszeretett eszköze. Fontos, hogy naprakész legyen a LinkedIn profilod, ha aktívan munkát keresel. Összeségében az egész majdnem teljesen úgy működik, mint egy digitalizált önéletrajz. Azonban vannak elemek, ami ezen jóval túlmutat, mint például az „endorsement”, vagyis mások munkájának elismerése. Ezeknek a látszólagos apróságoknak hatalmas erejük lehet. Kérdj meg a főnöködet, menedzseredet vagy kollégáidat, hogy írjanak néhány dícsérő szót a teljesítőképességedről és munkádról. Így könnyen, hitelesen alá tudod támasztani munkatapasztalatodat és eredményeidet.

  • Facebook

Barátok és család. Az ilyen kapcsolatok tartása miatt vált ismerté a facebook. De ma már ezt a platformot is elérte a vállalatok tömege és széleskörűen elfogadott, hogy ez az egyik legalapvetőbb kommunikációs csatornájuk. A toborzás területén is egyre több vállalat használja ki, hogy felmérje potenciális jelöltjeit. Ne feledd, ami facebookon megjelenik rólad, azt bárki láthatja! Szánj egy kis időt arra, hogy átnézd a profilodat, állítsd be, hogy csak ismerősök láthassanak bizonyos tartalmakat. A facebookon nehéz megállapítani, hogy hol van a határ a személyes és a professzionális életed közt, de azt tudod irányítani, hogy milyen információk jelenjenek meg rólad és kik számára. A megfelelő webes jelenlét lehet a különbség aközött, hogy megkapod az állomállásod vagy nem.

  • Alternatív önéletrajzok

Saját honlap, videó önéletrajz vagy az a férfi, aki kibérelt egy hirdetőtáblát és saját honlapot készített, hogy munkát találjon? Kreatív és bátor megoldások, de az esetek többségében ezeket nem preferálják a munkáltatók. Mindig vannak kivételek természetesen, de a legbiztosabb szabály: Csak akkor küldj be speciális önéletrajzot, ha kifejezetten ezt kérik!

  • Klasszikus önéletrajzok

Végső soron még mindig ez a legfontosabb eszköz és a toborzás valamely pontján ezt fogják kérni tőled. Szerencsére már nem kell házalnod az önéletrajzoddal, hanem egyszerűen elküldheted online, egyszerűen, akárkinek. Ez persze azt is jelenti, hogy sokkal körültekintőbben kell megszerkesztened. Az önéletrajzod az első frontír, az első benyomás, amikor munkát keresel. Szánj időt rá, hogy ne csak informatív, hanem esztétikus is legyen. Egy toborzó vagy munkaadó napi több tucat jelölten is átmehet, szóval próbálj figyelemfelkeltő és kreatív is lenni. Azért ne feledkezz meg róla, hogy legyen informatív is. Ha elkészítetted a tökéletes önéletrajzot, akkor érdemes több fájlformátumba is átkonvertálnod és már jelentkezhetsz is a számodra legszimpatikusabb lehetőségekre.

 

Nem tudod, hogy hol kezd az álláskeresést? A Kelly segít összekapcsolni téged a következő karrierlehetőségeddel!

Lehetőségek megtekintése!

 

Forrás:
https://jobs.theguardian.com/article/how-to-use-social-media-in-your-job-search/
https://www.kellyservices.us/us/careers/career-resource-center/job-search-strategies/resume-verses-social-media-what-do-scientific-and-clinical-hiring-managers-check/