Nyári Piknik a kollégákkal

Nyári Piknik a kollégákkal

Idén is szervez a főnököd egy munkahelyi pikniket? Vagy talán csak a kollégákkal szerveztek egy bográcsozós összejövetelt? Bármi is az oka, fontos tudomásul venni, hogy ez a kis összeruccanás hatással lehet arra, hogy kollégáid, főnökeid mit gondolnak rólad. Természetesen, nem kell túl dramatizálni, de minden esemény egy lehetőség!

 

Kicsit biznisz, de mégsem

Első ránézésre, ez a kis piknik csak egy lehetőség, hogy munkatársaiddal tölts egy kis időt a nyakkendő és lakkos cipő nélkül. De érdemes ügyelni rá, hogy a személyes márkádat (Hogy professzionálisan mit gondolnak rólad) fenntartsd. Meg kell találni a tökéletes egyensúlyt a móka és professzionalitás közt.

Beszélgetés mesterfokon

Tökéletes alkalom az úgynevezett „soft skill”-jeid bemutatására. Ez nem más, mint, hogy miként viselkedsz, kommunikálsz másokkal. Talán egyértelműnek tűnhet egyeseknek, de másoknak komoly erőfeszítést igényel ezeknek a kifejlesztése. De akkor is, ha úgy érzed, hogy  profi vagy ezen a területen, próbáld meg nem elhanyagolni – Mindig van hova fejlődni!

Biznisz etikett

Komolyan hangozhat elsőre, de igazából csak „józan paraszti ész” tisztelettudattal megszórva. Öltözz megfelelően, hozz ajándékot a vendéglátónak (ha van), légy türelmes, kedves és előzékeny. Ha tudsz, maradj az összejövetel után, hogy a takarításban segíteni tudj. Köszönd meg a vendéglátást – Az aranyszabály: viselkedj úgy, ahogy azt szeretnéd, hogy a te vendégeid viselkedjenek.

 

Végső soron azonban ne vedd túl komolyan magadat és az eseményt. Persze, vannak bizonyos dolgok, amiket érdemes betartani és minden rendezvény egy lehetőség, de ne hagyd, hogy megakadályozzon a kötelességtudat abban, hogy jól érezd magad. Légy természetes, beszélgess, vegyél részt a játékokban.  A legfontosabb, hogy légy öntudatos – Ha túl merev és szabálykövető vagy, akkor nem csak te, hanem mindenki más is szorongani fog körülötted.

 

Forrás:
https://www.kellyservices.us/us/careers/career-resource-center/managing-your-career/how-to-turn-an-office-cookout-into-a-personal-career-booster/