Hogyan töltődj fel energiával munka közben?

Hogyan töltődj fel energiával munka közben?

Úgy érzed, hogy délutánra egyszerűen elfogysz? Esetleg teljesen kimerülsz, ha néhány órát egy projekten kell dolgoznod? Aggódsz amiatt, hogy ez hatással lesz a teljesítményedre? Még ha nem is áll rendelkezésedre egy pihenőszoba vagy egy konditerem, akkor is van néhány egyszerű módja az újratöltődésnek.

  • Válts feladatot néhány óránként

Munkaszakértő Cal Newport szerint még a virtuóz hegedűművészek sem gyakorolnak 4 óránál többet egy nap és akkor is csak két órát egy huzamban. Ezt a szemléletmódot könnyen át lehet ültetni az irodai közegbe. Az egyik legnagyobb előnye a feladatok közti váltásnak, hogy segít az egyes feladatokat kreatívan megközelíteni. Ugyanis egy idő után az agy besokkal és szüksége van arra, hogy egy kicsit mással foglalkozzon, így amikor visszatérsz az előző feladathoz akkor egy egészen új perspektívával tudsz ismét neki kezdeni.

  • Hallgass zenét

A monoton feladatok gyakran idegőrlők tudnak lenni. A legjobb megoldás erre a zene, ugyanis javítja a hangulatodat és segít megszakítani a feladat egyhangúságát. Azonban nem szabad hagyni, hogy teljesen elterelje a gondolataidat. Gregory Ciotti, a FastCompany cikkjében az úgynevezett „ambient” zenét ajánlja legjobb teljesítmény érdekében.

  • Használd ki a szüneteidet

A legtöbben nem tudják függetleníteni magukat a munkájuktól, amikor tartanak egy rövid szünetet. Ne is törődj azzal a goromba emaillel vagy a feladatokkal, amik még hátra vannak. Irányítsd a gondolataidat valamilyen teljesen más területre, legalább erre a kis időre. Gyors séta, egy kör játék a mobilodon, család-barát felhívása, akármi játszik!

  • Lélegezz (Igen, komolyan)

A légzőgyakorlatok igazán hatásosak, ha a stressz miatt fogysz ki az energiából. Íme egy gyors, egyszerű gyakorlat: Ülés közben csukd be a szemed, lélegezz mélyet a gyomrodba majd a mellkasodba. Orron keresztül lassan engedd ki a levegőt. Csináld folyamatosan 90 másodpercig. Ha érzel valamiféle feszültséget, akkor ezt ismerd el és engedd el.

 

Ezeket észben tartva tudod javítani nem csak a közérzetedet, de a teljesítményedet is! A munkának nem kell az állandó stresszből és kimerültségből állnia, változtass rajta és rögtön el tudod kezdeni élvezni a mindennapokat.

Forrás:

https://www.kellyservices.us/us/careers/career-resource-center/managing-your-career/four-tips-for-recharging-at-work/

https://www.fastcompany.com/40425697/forget-focus-heres-when-task-switching-makes-you-more-productive

https://communicationmgmt.usc.edu/blog/switching-tasks-promotes-creative-thinking/

https://www.fastcompany.com/3032868/how-music-affects-your-productivity

https://www.mindbodygreen.com/0-12912/a-5minute-breathing-exercise-to-reduce-stress.htm