Álláskeresés mobilapplikációkon keresztül

Álláskeresés mobilapplikációkon keresztül

Gyorsan, hatékonyan és közelebb a jelentkezők hétköznapjaihoz – Az úgynevezett “Mobile Recruiting” egyre fontosabb szerepet játszik a toborzásban. Egy Setpstone vizsgálat eredménye szerint több mint kétharmada a jelentkezőknek használ okostelefont munkakeresés céljából. A mobilalkalmazáson keresztüli munkakeresés trendje több, mint „csak“ egy technológiai szintlépés. A digitalizálás alapjaiban van hatással a jelentkezők magatartására.

A mobil szolgáltatások sok területen egyszerűek és gyorsak. Mindazok a tapasztalatok, amelyekre a koncertjegyek digitális vásárlásakor, vagy online bankoláson keresztül teszünk szert, automatikusan formálják, befolyásolják hasonló szolgáltatásokkal szembeni elvárásainkat. Hozzászoktunk már ahhoz, hogy impulzusvásárlásainkat egy közvetlen reakció követi. Ezt a reakciót a szakértők Instant Gratification-nak, azaz azonnali örömnek nevezik.

Az álláskeresésben azonban ez a közvetlen jutalom rendszerint nem történik meg. A munkakeresők fele egyáltalán nem kap visszajelzést pályázata kimeneteléről. Sok vállalatnál a jelentkezési procedúra hetekig is eltarthat. Egy hosszabb felvételi eljárás már nemcsak más vállalatokkal szembeni versenyelőnyben jelenthet hátrányt. A közvetlen reakció, amelyet e jelentkezők az élet más területeiről ismernek és megtapasztalnak, alapjaiban van hatással a jelentkezési folyamatokkal szembeni elvárásaikra. Azoknak a munkaadóknak, akik nem felelnek meg ezen elvárásoknak, azzal kell számolniuk, hogy a jelentkezőket a vonzó állások ellenére is elveszítik.

Mit jelent mindez a mobil applikációkon keresztüli pályázatokra nézve? Mit kell a munkáltatóknak tenniük ahhoz, hogy minél jobban tudjanak igazodni a jelentkezők elvárásaihoz.

Így működnek a mobil applikációk a toborzásban

 

Mindenek előtt elérhetővé kell tenni a mobiltelefon felhasználók részére magát a tartalmat. Ehhez egy mobilalkalmazásokra szabott térben kell megjeleníteni a felületet a vállalat weboldalán, illetve álláskereső portálokon. Mindez jelentősen növeli a felhasználók élményét. Ezenfelül megjelenik a mobiltelefonokra optimalizált internetes felület a Google rangsorában is.

A mobilokra optimalizált álláshirdetések tartalmának gyorsan és egyszerűen elérhetőnek kell lennie a szemlélő számára, ennek eredményeként hatékonyabban tartja fenn az érdeklődést az applikáció, mint az asztali felületek. Az okostelefonokon látható korlátozott tér ellenére is meg kell oldani, hogy a legfontosabb információk láthatók legyenek, hiszen a pályázók azokkal találkoznak először. Ehhez jön még a pozíció megnevezése, munkavégzés helye, a hirdetés megjelenésének időpontja és a munkakör jellege. Egy kis térkép a cég elhelyezkedéséről is hasznos plusz lehet a hirdetés szövege mellett.

Leegyszerűsíteni a kapcsolatfelvételt

 

Nagyon fontos biztosítani az egyszerű kapcsolatfelvétel lehetőségét. Aki csatlakozni szeretne egy ATS-hez (pályázókat kezelő rendszer), biztosítottá kell tennie azt, hogy az az okostelefon használatához is optimalizálva legyen. Különben nem lennének összehangolva a felületek, így a mobil alkalmazást használók nem folytatnák a jelentkezési folyamatotokat.

A Stepstone 1-Click-Application (egy klikken keresztüli jelentkezés) opciója egy példa arra, miként lehet egy körülményes megoldást leegyszerűsíteni.  A hirdető a pozíció feltöltése során kiválaszthatja ezt az opciót, így az álláskeresők egyszerűbben tudnak jelentkezni az állásra. Ahhoz, hogy a megváltozott felhasználói szokásokkal számolni tudjunk, tanácsos már a kezdetektől fogva lehetővé tenni a közvetlen kommunikációt a toborzók és a jelentkezők között. Ilyen díjmentes szolgáltatás például a Job Messenger applikáció, amely segítségével a pályázok kérdéseket tehetnek fel az álláshirdetés kapcsán, így a Time-to hire (az az időintervallum, amelyen belül egy cég egy kiírt állást be tud tölteni) is lerövidül.

Így képesek lehetnek a toborzók a jelentkezők magatartásában végbemenő paradigmaváltást kihasználni. Aki mobilalkalmazáson keresztül hirdet, nem veszíti el a jelentkezőit és egyben megerősíti a piaci pozícióját.

Állást keres? Kattintson ide!

 

Forrás:
https://www.personalwirtschaft.de/recruiting/mobile-recruiting/artikel/wie-sich-bewerber-in-der-digitalisierung-veraendern.html