4 egyedi vállalati hagyomány a nagyvilágból

4 egyedi vállalati hagyomány a nagyvilágból

Ha besétálsz a Gusto irodájába, akkor gyorsan észre fogod venni, hogy senkin sincsen cipő. Sőt, még téged is meg fognak kérni, hogy vedd le. De nem a Gusto az egyetlen, akinél egyedi kultúra alakult ki. Van, ahol az alapító egyedi filozófiájából és van, ahol szimplán elkezdték csinálni az alkalmazottak és idővel hagyomány lett belőle. Ezek a jópofa szokások kovácsolják a munkavállalókat egy közösségé és ezáltal válik a vállalat a szívügyükévé.

Milyen érdekes hagyományokat vezettek be a különböző vállalatok?

1. Gustonál szigorúan cipő nélkül

A denveri és San fransiscoi irodáikba szigorúan csak úgy lehet belépni, ha leveszi az ember a cipőjét. Josh Reeves, Edward Kim és Tomer London, a Gusto alapítói mind „Cipőtlen” házakban nőttek fel, szóval amikor 2012-ben, Palo Altoban elkezdtek együtt dolgozni, akkor evidens volt, hogy egy cipő se legyen a láthatáron. A csapat annyira megszerette ezt a különös szokást, hogy inkább meg is tartották, amikor az első igazi irodájukba átköltöztek.
Ma már mindegyik munkavállalónak megszokott, hogy amikor reggel megérkezik szépen elrakja a cipőjét a kijáratnál kialakított kis tartókba. Tökéletes alkalom arra, hogy felvágjanak a színes, mintás zoknijaikkal. A látogatókat szintén megkérik, hogy legyenek tekintettel erre a szokásra majd a bejáratnál kapnak papucsokat vagy akár Gusto márkájú zoknikat. Fő a kényelem!

Josh Reeves szerint:

„A vállalatok gyakran sterilek és idegenek, mi azt szeretnék, hogy az emberek kényelmesen érezzék magukat nálunk. Sokan akkor tudnak igazán maguk lenni, ha elhagyhatják a cipő szorító érzését”

2. Patagóniai hullámlovasok

A Patagonia egy utcai ruhákat készítő vállalkozás. Aktívan bíztatja kaliforniai munkavállalóit, hogy munkaidőben lovagoljanak meg pár hullámot. Persze nem kötelező a szörfözés. Aki nem szeretne, annak van persze lehetősége hegymászásra, sétálásra, biciklizésre vagy akármilyen szabadtéri programban részt benne. Nem csak a szellemi felfrissülésre alkalmas ez a tradíció, hanem segít a munkavállalóknak, hogy jobban megismerjék a terméküket. A csapat gyakran teszteli ruháikat és persze a törölköző is a sajátjuk, szép Patagonia márkajelzéssel ellátva. Nincs is jobb annál, ha a vállalat termékeinek első rajongói egyben azok, akik létrehozzák őket.

3. A légi személyzet szíve ügye

Néhány tradíció nem a vezetőségtől jön, hanem a dolgozók szokásaiból lesz. Ez volt a helyzet a Southwest Airlines légitársaságnál is miután 2014-ben átmentek egy nagyobb arculatváltáson. Az új szimbólumuk egy kék-sárga-piros csíkozott szív lett. Nem sokkal ezután jött, hogy amikor egy pilóta beszállt a gépbe, megérintette az ajtó melletti szívet. A többi dolgozó is hasonlóan megszerette a szívet és gyakran a repülő hasán található szívvel fotózkodnak. Ezeket a szelfik, persze mondani sem kell, sűrűn fel-fel bukkannak a különböző közösségi médiákon és így válnak a Southwest Airlines dolgozói a márka legnagyobb szószólávái.

4. Szundi a produktivitásért

Mindenkinél vannak napok, amikor úgy érzi, hogy jól jönne még 10 perc alvás. A matracóriás nagyvállalat, Amerisleep pedig pontosan ezt adja meg munkavállalóinak. Amerisleep hívője a napközbeni alvásnak, még a saját kutatásukat is elvégezték a témában. A munkahelyi alvás segít az újratöltődésben. A Zapposnál és a Googlenél is vannak úgynevezett csöndes szobák, amiket ki lehet bérelni és szundizni egy 10 percet. Firas Kittaneh, az Amerisleep társalapítója és CEO-ja szerint:

„A szundizás jelentős része a vállalati kultúránknak. Úgy érzem, hogy egy jól időzített szundi segít, hogy egy morcos munkavállalót kreatívvá, motiválttá és még boldoggá is tegyünk”

Forrás:

https://business.linkedin.com/talent-solutions/blog/company-culture/2018/unique-traditions-that-make-these-company-cultures-stand-out
https://www.amerisleep.com/blog/sleeping-at-work/