Vissza a Blogokhoz
Blog Img

Szeresd, amit csinálsz

Kissné Szilágyi Katalin a Kelly Services Hungary Kft., az amerikai tulajdonban lévő munkaerő kölcsönzéssel és közvetítéssel foglalkozó HR szolgáltató magyarországi leányvállalatának fizikai munkaerő toborzásért felelős üzletágának operatív vezetője, akivel a karrierútjáról, a 2021-es évről és a távlati céljairól beszélgettünk.

Katalin a HR világával még az egyetemi évei alatt ismerkedett meg, gyakornokként dolgozott egy debreceni kis létszámú munkaerő kölcsönző cégnél. A diploma megszerzése után egy osztrák tulajdonú multinacionális lapkiadó vállalat HR-ese lett, az itt töltött idő alatt járta be a ranglétrát és ment el szülési szabadságra vezető pozícióból.

Katalin házas, 9 éves kisfia és 7 éves kislánya van, férje pedig mindenben támogatja, ahogyan abban is támogatta Katalint, hogy 2 kisgyermekükkel, 4 év szülési szabadság után, Budapesten kezdje újra karrierjét.

Budapesten nagyon hamar kapott álláslehetőséget, egy holland munkaerő kölcsönző és közvetítő cégnél, ahol belépő szintről indult és 4 év múlva teamleaderi pozícióból távozott. A Kelly-hez 2020-ban - kis kitérő után - érkezett a fizikai munkaerő toborzásáért felelős operatív vezető pozíciójába.

Miért éppen fizikai toborzás?

Azért lett a szakterületem a fizikai munkaerő toborzás, mert megtaláltam benne azt, ami igazán érdekel. A munkaerő piacnak ez az a rétege, ahol a gazdaságban és a társadalomban lezajló változások mindig elsőként jelentkeznek, amikor 2020-ban az első elbocsátási hullám elindult, akkor is a fizikai munkásokat érintette először és a legsúlyosabban. Ebben az időszakban kezdtem meg a munkámat a Kelly-nél, épp a mélyponton, amikor több partnerünket is a kölcsönzött munkaerő elbocsátásában kellett segítenünk. Azonban, amikor a cégek az újraindítás fázisába értek, akkor is a legelsők között fizikai munkaerőre volt szükségük. Nagyon sok jó példát láttunk, sok vállalkozás kért meg minket, a Kelly-t, arra, hogy a korábban kényszerűségből elbocsátott dolgozóikkal vegyük fel a kapcsolatot és hívjuk őket vissza a gyárba dolgozni, ezzel kezdjünk, mielőtt még új dolgozók után kutatnánk számukra.

Milyen volt új vezetőként érkezni a Kelly-hez 2020-ban, a COVID első hulláma alatt? Sokszor tapasztalható, hogy a kívülről kinevezett vezető dolga kétszeresen is nehéz, mivel az előző vezető árnyékával is meg kell küzdeni, az ott maradt munkavállalók visszautalnak arra, hogy az előző vezető mit csinált, várt el másként. Így volt ez Önnél is?

Nagyon szerencsés helyzetben vagyok, mert a csapatom nagyon nyitott volt a változásra, épp egyébként is egy nehéz időszakban voltak, ahol alig volt toborzói munkájuk a partnercégeink létszám stopjai miatt. Biztos vagyok benne, hogy a saját munkahelyüket is féltették, mégis örömmel vetették bele magukba azokba az új folyamatokba, amiket együtt alakítottunk ki: például bevezettük a rendszeres heti csapat és egyéni megbeszéléseket, igaz kezdetben csak online. Számomra három dolog a legfontosabb: a csapatom tagjai szeressék, amit csinálnak; számíthassanak egymásra, amikor szükség van rá és bízzanak bennem, hogy a legjobbat akarom nekik.

2021 az első teljes éve a Kelly-nél operatív vezetőként, miben volt más ez az év, mint a korábbiak?

Megtanultunk együtt dolgozni a csapatommal, megismertük egymás igényéit és elvárásait azzal kapcsolatban, mit is értünk minőségi munkavégzés és csapatmunka alatt. Eközben pedig megvizsgáltuk a partner állományunkat és meghoztunk pár olyan döntést is, ami már nem várhatott tovább. Ahogyan a csapatban is voltak olyanok, akik a változások nyomán ismerték fel, hogy ők mást szeretnénk a jövőben, akár egészen más karrier utat látnak maguk előtt. Bennem pedig kialakult és meghonosodott az érzés, hogy itt a helyem a Kelly management csapatában. A közvetlen felettesem és a vezető kollégáim is egy olyan támogató, ösztönző légkört teremtenek, amelyben könnyen születnek meg a megfelelő döntések a cég élete és jövője kapcsán. Ennek köszönhető, hogy a Kelly Services Hungary Kft. saját történelmében rekord évet zárt. Az elköteleződött csapat olyan teljesítményt tudott elérni együtt, amire nem volt még példa korábban. Ezt az ügyfeleink is érzik, az évzáró és évnyitó megbeszéléseink szinte kivétel nélkül azzal indultak, hogy mennyire szeretnek együtt dolgozni velünk, mert a toborzó kolléga tanácsadó szerepben is helyt áll, gyorsan és professzionálisan reagálunk a partnereink igényeire.

Mi vár Önre 2022-ben? Hogyan tovább egy rekord év után?

Mindig van hova tovább, mindig van előre az én hitem szerint. Hiszek az élethosszig tartó tanulásban, fejlődésben is és kimondottan bosszant, ha egy helyben állunk. Mindig a megoldásokat keresem. Az idei évben a jól bevált gyakorlatok erősítése mellett a szolgáltatásunk digitalizációs lehetőségei mozgatnak. Szeretnénk még hatékonyabb szolgáltatást nyújtani a kölcsönzött munkavállalóinknak, ezért bevezetünk egy saját applikáción és Viber-en keresztül is elérhető chatbot-ot, ahol a munkavállalóink könnyen és gyorsan juthatnak információkhoz és küldhetik be az őket érintő kérdéseket, kéréseket hozzánk.

Szeretnénk színesíteni az ügyfél portfóliónkat, bővíteni az elégedett partnereink számát és továbbra sem megfeledkezni a lényegről, hogy miért is csináljuk, amit csinálunk? A válasz nem a profit, ahogyan sokan hiszik. A cél az, hogy minél több embert juttathassunk a számára megfelelő, bejelentett, érdemeinek elismerően megfizetett munkához.