Facebook pixel
Back to Blogs
Blog Img

Hogyan tedd hűségessé munkavállalóidat

A munkahelyen a kollégák elvándorlása – fluktuáció – mértéke az egyik legnagyobb indikátor a vezető számára, hogy valami nincs rendjén a vállalatban. Valamennyi menedzser csak legyint mivel „majd lesz valaki más, aki megcsinálja a felmondott kolléga munkáját”, ugyanakkor érdemes intuitívan, a kész tények mögé látni egy kicsit. Ha egy kolléga felmond és egy új jön a helyére, neki – függően mennyi tapasztalattal rendelkezik – időre van szüksége, hogy felvegye a fonalat és beilleszkedjen a vállalati kultúrába. Ezen időszak alatt az új kolléga érthető okok miatt nem tud teljes kapacitással dolgozni, így pedig értékes munkaórák vesznek el. A legjobb tehát, ha törekszünk a jelenlegi munkavállaló megtartására, amelyekhez az alábbi módszereket alkalmazhatjuk.

Biztosíts versenyképes fizetést!

Ahogyan azt mondani szokás „ szívességből” nem lehet megélni így elengedhetetlen, hogy versenyképes és megfelelő bérezésben részesüljenek a kollégák. Az alulfizetett munkatársak bár rövidtávon hasznot hoznak a cégnek – költséghatékonyabbak – hosszabb távon azonban több kárt okoz. Az alulfizetett kolléga könnyen alulértékeli önmagát és teljesítményét, frusztrálttá válhat, ami kihatással van nem csak magánéleti, de munkahelyi teljesítményére is, felmondás esetén pedig a cég is értékes időt veszít el az új kolléga betanításával. Mindig adj a piaci árakhoz mérten tisztességes fizetést a munkavállalóknak.

Ismerd el beosztottaidat!

Sok vezető csak a számokat látja, „ez megvan, az nincs meg” a belefektetett munkát pedig nem. Nem veszik észre, hogy az adott eredményért egyik esetben 10, még a másik eredmény elérése érdekében 30 egységnyit kellett dolgozni. Az elismerést pedig csak akkor adják, ha nem a kitűzött célt, hanem a fölötti eredményeket érnek el a munkavállalók, amelyért már nem 10-30, hanem 30-90 egységnyit kell dolgozni. Elismerés hiányában a munkavállaló demotivált lesz és nem lesz érdekelt abban, hogy többet tegyen a cégért, mint amennyi a kötelező minimum.

Legyen a vállalat átlátható!

Valamennyi munkavállaló szeretné látni, hogy munkája miként járul hozzá a cég céljaihoz és elképzeléseihez, így mindig törekedni kell arra, hogy transzparens legyen, hogy mit miért csinálunk, és az adott feladat hogyan járul hozzá a vállalat céljainak eléréséhez. Ellenkező esetben a munkavállaló úgy érezheti, hogy „a levegőbe dolgozik”, mivel a saját szemszögéből nem látja mivel lett a munkahelye előrébb/több az általa elvégzett munkával.

Hallgasd meg a véleményüket!

A munkavállalók szorosabb kapcsolatot alakíthatnak ki feletteseikkel, ha a főnökük meghallgatják beosztottjaik véleményét és visszajelzését, majd annak megfelelően törekednek az így felmerült probléma megoldására. Legjobb mód erre, ha rendszeresen van egyeztetés / megbeszélés a felettes és a beosztott között.

Adj építő jellegű visszajelzést számukra!

Az építő jellegű kritika elengedhetetlen a munkavállaló vállalaton belüli folyamatos fejlődéséhez. Ilyenkor mindenképp érdemes a hamburger kommunikációs módszert alkalmazni, amelynek lényege, hogy a pozitív dolgokkal kezdünk és zárunk, közötte pedig elmondjuk a negatív tapasztalatunkat, valamint azt, hogy miként lehet ezt a hibát kijavítani. Ezzel nem csak építőjellegű visszajelzést adunk, de annak „negatív benyomását” is tovább csökkenthetjük.

Ünnepeld meg a mérföldköveket!

Legyen szó akár évfordulóról vagy egy értékesítési célról, az elért mérföldköveket mindenképp ünnepeld meg a kollégákkal, ezzel tudtukra adván, hogy az általuk végzett munka igenis fontos és hasznos a vállalat számára.

Gyakorolj önkritikát!

Egy bizonyos idő után érdemes elgondolkodni, hogy vajon a vezetőben van-e a hiba. Egy nemrégiben végzett felmérés szerint a munkavállalók több, mint háromnegyede a mérgező mentalitású felettese miatt hagyta ott munkahelyét, így fontos, hogy a vezető minden esetben rendelkezzen némi önkritikával, ha teheti akkor pedig konkrétan kérdezze meg a távozó kollégától a felmondásának pontos okát.

Biztosítsd és kommunikáld előrelépési lehetőségeket!

Senki sem akar egy helyben toporogni egy életen át, így különösen fontos, hogy mindenki számára látható legyen milyen előrelépési lehetőségek vannak a vállalati ranglétrán. Különösen a fiatal munkavállalók fluktuációja csökkenthető, ha már a toborzási folyamat legelején tisztázzuk merre lehet az adott pozícióból továbblépni.

Ha olyan munkahelyet keresel ahol hosszútávon is elköteleződnél, nézz szét pozícióink között, hogy megtaláld a hozzád legjobban illő állást: https://www.kellyservices.hu/allasok