Facebook pixel
Back to Blogs
Blog Img

Mentális egészség megőrzése a koronavírus idején

​2020 a megpróbáltatások éve. A koronavírus jött, és jelentős változásokat mért az életünkre. Megváltoztatta a munka világát, hatást gyakorolva az egyén egészségére, a szervezetek és a nemzeti gazdaságok helyzetére.

A legtöbb ország korlátozásokat vezetett be, hogy megóvja állampolgárait ezzel együtt a legtöbb munkavállaló munkakörülménye megváltozott: vagy otthonról kell dolgozniuk, vagy valamilyen jövedelempótló rendszer keretein belül maradnak otthon, vagy legrosszabb esetben munkanélkülivé válnak.

Akármelyik kategóriába is tartozol, az biztos, hogy ez az időszak tele van megpróbáltatásokkal, ezért kiemelten fontos, hogy odafigyeljünk a mentális egészségünkre.

Mit tehetünk ennek érdekében?

1. Megfelelő otthoni munkakörnyezet kialakítása

Nagyon fontos egy olyan rész kialakítása, ahol megfelelően tudsz koncentrálni. Ha családod van, akkor különösen fontos egy saját ,,zug” kialakítása, hiszen ezáltal a munka és a magánélet elszeparálása is egyszerűbb.

Fontos, hogy rendelkezz egy íróasztallal, ahol elfér a laptopod és egy kényelmes székkel, ahol nem okoz gondot órákig ülni. Rend a lelke mindennek-legyen rendezett, hiszen a káosz elvonja a figyelmet és nehezebb is összpontosítani. Apróságnak tűnhet, de igazából ez az alapja az egésznek ,a rendetlenség kihat a lelkiállapotunkra is.

2. Viselkedj úgy, mintha munkába mennél!

Szintén tudunk tenni a mentális egészségünkért úgy, ha kialakítunk egy rutint, amihez alkalmazkodunk. Keljünk fel minden reggel,közel azonos időben. Tusoljunk le, főzzünk egy kávét és reggelizzünk! Öltözzünk úgy fel, mintha munkába mennénk! ( Na jó, nem muszáj ennyire szigorúan venni, csak ne pizsamában dolgozzunk, hiszen ez is ronthat a teljesítőképességünkön!) Gondoljuk át a napi teendőnket előtte! Ez is adhat egy keretet a napunknak.

3. Mozogj!

Az ülő munkát végző egyéneknél különösen fontos minden esetben ügyelni arra,hogy elegendő mennyiségű mozgást csempésszenek az életükbe.A kijárási tilalomnak köszönhetően az edzőtermek is zárva vannak,az idő sem megfelelő ahhoz,hogy órákat tudjunk a szabadban tölteni. Viszont, a home office-nak hála lehetőséged nyílik arra, hogy két projekt, vagy megbeszélés között nyújts egyet, vagy elvégezz pár gyakorlatot anélkül,hogy a munkatársaid furcsán néznének rád.

4. Egyél egészségesen!

Azáltal, hogy otthonról dolgozunk, például azt az időt, mit utazással töltöttünk volna-hogy beérjünk és hazaérjünk a munkahelyünkről-fordíthatjuk arra,hogy főzzünk valami finomat, odafigyelve az alapanyagokra.Mindemellett otthon könnyebb a folyadékfogyasztást is észben tartani,ezért ügyeljünk a megfelelő folyadékbevitelre! A helyes táplálkozás által sokkal kiegyensúlyozottabbak leszünk és jobban fogjuk magunkat érezni a bőrünkben.

5. Tartsatok csapatépítőket!

Mindenki nagyon nehéz időszakon megy keresztül,de fontos, hogy együtt vészeljétek át! Ha időtök engedi ,a kollégákkal tartsatok Teams, Zoom-os megbeszéléseket, ahol ki tudjátok adni magatokból a heti fáradalmakat, egy pohár bor kíséretében. A fentebb említett tippek segíthetnek abban, hogy jobb legyen a kedélyállapotunk. Ez a vírushelyzet egy megpróbáltatás mindenki számára, és nagyon könnyű elveszíteni a motivációt és befordulni. Beszélgessünk sokat a családtagjainkkal,barátainkkal, és ha a helyzet reménytelennek tűnik ne féljünk szakember segítségét kérni.