A jó munkaadó ismérvei

A jó munkaadó ismérvei

okt. 18, 2023

​Amikor valaki állást keres, többnyire csak magával a pozícióval kapcsolatban szerez/kap információkat, holott az sem elhanyagolható tényező, hogy milyen maga a munkaadó. Ezt nem könnyű felismerni, hiszen nincs leírva sehol. Támaszkodhatunk megérzéseinkre - valamint jobb esetben egy ismerős véleményére - de teljes képet csak jóval később fogunk tudni alkotni. 

Mi most azonban mégis megpróbáltunk összeszedni nektek néhány érvet, mi szól a jó munkaadók mellett. 

Nyílt kommunikáció a felettes-beosztott között


Na, nemfeltétlen arra kell gondolni, hogy a vezető minden pénzügyi dologról beszámol, sokkal inkább azt értjük ,hogy a felettesünk “elérhető” és nyitott a kommunikációra. A munkavállalók jelentős része állítja, hogy a váltásban szerepet játszott a főnökével történő kommunikáció minőségének romlása is. Fontos, hogy a vezető hallgassa meg beosztottjait, így többek közt azt a pozitív benyomást kelti, hogy fontos számára munkavállaló véleménye, törődik velük.


Jól kvalifikáltak az állásra jelentkezettek


Mondanunk sem kell, hogy állástól függ, ki számít kvalifikáltnak és ki nem. Kétségkívül kijelenthető,hogy ha 1-1 helyre hamar megtalálja a vezető a megfelelő személyt, azt többek közt a reputációjának is köszönheti. A jó munkaadóknak hamar híre megy, és nem feltétlen a közösségi felületeken terjednek ezek, sokkal inkább pletyka formájában ér célba az információ. Az emberek nem felejtenek, ha egy munkaadó rosszul bánik a beosztottjaival az nem csak cégen belül lesz érzékelhető, de biztosak lehetünk abban, hogy előbb-utóbb a konkurenciához eljutnak ezek a dolgok, és hosszú távon észrevétlenül csorbíthat nem csak a cég de a munkaadó reputációját is.


Közös programok a beosztottakkal


Sokkal jobb benyomást kelt ma az, ha egy vezető a többi munkavállalójával együtt ebédel, vagy bármikor máskor időt szakít rá a kötelező megbeszéléseken és tárgyalásokon túl. A munkavállalóban kialakul a “közelség” érzése, amely nem csak a bizalmat, de a motivációt is jelentősen növeli mindkét oldalon. A motivált munkavállaló jobban fog ragaszkodni a munkahelyhez, kisebb az esélye, hogy otthagyja jelenlegi állását.


Rugalmasság


Idejét múlták már azok az idők,amikor 9-5-ig robotoltunk egy asztalnál vagy egy szabadnapot kellett kivenni, hogy elintézzük az otthoni teendőinket.

A mai felgyorsult - és ezzel együtt hektikusabbá vált - világban alapvető elvárás a rugalmasság és az ezzel együtt járó bizalom. 


Komolyan veszik a munkavállalók visszajelzéseit


Senki sem születik tökéletesnek, ahogy egy cég vagy vezető sem lesz egyből perfekt munkaadó. Persze egy jó alappal már el lehet indulni, a legfontosabb azonban, hogy folyamatosan fejlesszük magunkat ,ezek alapját a visszajelzések adják. A munkatársaktól kapott építő jellegű kritikákból válhat egy vezető jobbá, valamint azzal, hogy komolyan veszi a beosztottak véleményeit azt sugallja, fontosak számára munkavállalói.

​Képzi a munkavállalóit


Egy jó vezető nem sajnál a saját munkavállalói oktatásába és fejlesztésébe pénzt és időt ölni. Minél több új és hasznos tudást szerez meg egy alkalmazott, annál nagyobb hatékonysággal végzi a munkáját. A továbbképzéssel nem csak jobb munkát végez a munkavállaló, de jóval szívesebben marad a cégnél, azaz jó ideig nem kell attól tartani, hogy új munkaerő után nézzen a vállalat. Az olyan munkahelyek, ahol számos fejlődési és továbbképzési lehetőség van, évek óta nagy népszerűségnek örvendenek az álláskeresők körében.


Nyitott az új dolgokra


A világunk folyamatosan változik és ezzel együtt az egykoron még működő technikák ma már nem feltétlenül hozzák azt az eredményt, mint régen. A jó főnök nyitott az újdonságokra, az új dolgokra és teret ad ezek megvalósítására. Sokszor az innováció az irodán belül van, csak nem tudunk róla. Érdemes belevágni, hisz az új ötletekkel akár előnyösebb helyzetbe is kerülhetünk a piacon.

Higgadt marad a feszült helyzetekben


Egy jó vezetőnek nyomás alatt is helyes döntést kell tudni hozni, nem veszítheti el a fejét. Ha tudja, hogy egyedül nem képes megbirkóznia feladattal, akkor bevonja a csapat többi tagját is. Minél több ember, annál több nézőpontból közelíthetjük meg az adott konfliktust és annál nagyobb eséllyel találjuk meg a legjobb megoldást


Ezek voltak hát azok az érvek, amelyekről szerintünk felismered, hogy milyen a jó munkaadó. Amennyiben váltanál, akkor feltétlenül nézd meg állásainkat, az alábbi linkre kattintva:


https://www.kellyservices.hu/allasok

Ha tetszett, oszd meg másokkal is!

Share by: