Facebook pixel
Back to Blogs
Blog Img

A Z generáció igényei

A legfiatalabb generáció a munkaerő piacán karriert
szeretne, de távolságot is akar a munkáltatóval szemben.

A németek munkával szembeni igényei az utóbbi években nagy
változásokon ment keresztül. Ehhez mindenekelőtt a Z generáció járult hozzá, a
18-24 évesek korosztálya. Habár a fiatalabbaknak is a munkahelyi biztonság az
elsődleges, nagy jelentőséget tulajdonítanak a vállalatok szociális
szerepvállalásának is.

A német munkavállalók 58%-ának a munkahelyi biztonság a legfontosabb
míg ez a kritérium ugyan a fiatalabbak körében is az első helyen
áll, de már csak 48%-al. Második kritériumként a Z generáció a
karrierlehetőséget nevezte meg elvárásként munkáltatójával szemben (39%). Ez
csúcsértéknek számít az összes korosztállyal való összevetésben, hiszen a demográfiai
középértéke ezen kritériumnak csak 30%. A rugalmasság iránti igény a Zorró azaz Z
generációnál a harmadik helyen áll a maga 36%-ával, míg az idősebb
generációknál ez az arány jóval magasabb, 43%. Az anyagi biztonságot a német
állampolgárok 38%-a nevezte meg fontos munkakövetelményként, míg a Z generáció
tagjainak csupán 31%-a tartja alapvető tényezőnek az egzisztenciális
biztonságot.


A kutatásban 32 ország, 150 vállalatnál dolgozó, közel 200.000 18 és 65 év
közötti munkavállalót kérdeztek, amelyből 6312 munkavállaló Németországban
dolgozik.

 

X, Y, …. Z generációk

Az 1950-es évek elején Robert Capa, amerikai fotós használta
először az X generáció kifejezést egy fotóriportjában. Az X generációt csak
hamar követte az Y, majd a Z generáció. Az X generáció elődjeként a Babyboom alatt
születetteket értjük. Nem mindig használják pontosan ugyanúgy ezt a
terminológiát, ám általában a következőképp határozzák meg a generációkat
kronológiai sorrendjük szerint:

·        
Baby Boom-korszak: 1943-1964 között
születettek

·        
X generáció: 1965-1978 között születettek.

    
Y generáció: 1979-1998 között születettek.


Z generáció: 1999/1995 után születettek.

 

A fiatalok több társadalmi felelősségvállalást
várnak a munkáltatótól valamint a munkáltatójukhoz való viszonyulásukban a szociálpolitikai és ökológiai
témák fontosabbak, mint más társadalmi körökben. 10/2 Z generációs állásjelentkezőnél fontos szerepet játszik egy állásjelentkezésnél, hogy milyen mértékű a társadalmi és környezetvédelmi szerepvállalása a potenciális munkaadónak. Érdekesség, hogy a teljes népesség
körében ez a szám 17%, míg 2013-ban csupán 8% volt.

 

A Z generáció nagyobb hangsúlyt fektet a
sokszínűségre és integrációra

Az utóbbi években értelemszerűen a munkáltatókkal szemben újabb elvárások
is megjelentek, köszönhetően a fiatalabb generációk munkaerőpiacon való
megjelenésének. Ezen munkavállalók közel negyede (23%) tulajdonít különösen
nagy jelentőséget a sokszínűségnek és integrációnak (Diversity and
Integration), míg ez a szám a társadalom egészében csupán 16%.

Tetszett a cikk és állást keresel?

Nézz szét ajánlataink között:

https://www.kellyservices.hu/allasok

Kapcsolatba lépnél velünk? Megteheted! Katt az alábbi linkre, hogy tudd, hol vagyunk jelen!
https://www.kellyservices.hu/branches